4 Mart 2010 Perşembe

PASTAKOLİK&ETKİNLİK


Üstüste iki etkinlik tarifi yayınlamak durumunda kaldım..Arada başka tarif yayınlayamayınca etkinlik tarifleri arka arkaya geldi..Gerçi bu ara tembelligim üstünde ve etkinlik için yeni bir pasta yapma fırsatı bulamadım,bu tarif arşivden ama en sevdiğim pastanın tarifi...Sevgili arkadaşım Pastacafe özleme kolay gelsin dileklerimi iletiyorum ve harika pasta tariflerini büyük bir özlemle bekledigimizi belirtmek istiyorum..
KAR ÇİÇEKLERİ PASTASI
Beyaz zemin üzerinde renk renk çiçekler açtığı için aklıma bu isim geldi..
KEK İÇİN
4 yumurta
1 bardak şeker
1 bardak un
1 çaybardağı süt
1 çaybardağı sıvıyağ
1 kaşık portakal suyu
1 kaşık portakal kab.rendesi
1 paket hamur kabartma tozu
1 paket vanilya
2-3 kaşık kakao
YAPILIŞ
Yumurta ve şekeri 4-5 dk.mikserle çırpın.Daha sonra içine önce sıvı malzemeleri ekleyin,biraz karıştırın,en son olarak un,kabartma tozu,kakao ve vanilyayı birlikte eleyerek tahta bir kaşıkla karışıma yedirin.Bu karışımı 20-22 cmlik kelepçeli kek kalıbına dökün.170 derece fırında 25-30 dk.pişirin.Keki streç filme sarıp veya kapaklı bir kaba koyup 1 gece bekletin.
Bu aşamadan sonrasını ben kendi tercihlerim doğrultusunda spontane olarak yaptım.1 paket creme ole yi paketin üzerindeki tarife göre hazırladım.1 paket krem şantiyi 3/4 bardak soğuk sütle çırptım.100 ml.çig kremayı 1 kaşık pudra şekerle çırptım.Creme olenin içerisine 1 kaşık krem şanti ve 1 kaşık çırpılmış krema koyarak tadını zenginleştirdim.Kalan krema ve kremşantiyi birbirine karıştırdım.
Keki küçük bir kalıpta pişirdginiz için birkaç kata ayırabilirsiniz,ben dörde böldüm,böylece istedğim gibi yüksek görünümlü bir pasta oldu.Katları 1 kaşık kayısı marmeladı koydugum su-süt karışımı ile ıslattım,ve kat aralarına creme ole ve krema karışımından birer kat sürdüm,en üste beyaz krema gelecek şekilde.Kat aralarına fındık krokan ve damla çikolata serptim.En üstü ve yanları da kremayla iyice sıvadıktan sonra biraz dinlenmesi için buzdolabına yerleştirdim.
Yanlarını file fıstıkla kapladım.En üste ben-mari usulü erittigim kuvertür çikolata ile kare şeklinde çizgiler yaptım.Damla çik.serptim ve şeker hamurundan yaptığım güllerle süsledim.Bu gülleri ben ilk kez yapıyorum,o yüzden çok profesyonel olmadılar ama görüntü güzel oldu.Nuanstan aldğım hazır şeker hamurunu yine aynı yerden aldığım gıda boyaları ile renklendirip gül ve yaprak şekli vererek pastanın üzerine yerleştirdim.
Sonuç olarak yazması biraz uzun gibi görünüyor ama yapılışı o kadar uzun sürmüyor ve çok ta zor değil..Hem evde yapılan bir pastanın yerini hiç bir şey tutmaz..
AFİYET OLSUN...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.