4 Mart 2010 Perşembe

PAMUK POĞACA

Dün akşam sahur için hazırladığım poğaçalar.. Adı gibi pamuk oldular:)

Malzemeler:

  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 4 yemek kaşığı şeker
  • 4 çay kaşığı tuz
  • 1 adet yaş maya
  • 1 bardak ılık süt
  • 1 bardak ılık su
  • Aldığı kadar un
  • Üzerine yumurta sarısı
  • İçi için:
  • 3 patates
  • 100 gram peynir
  • ½ demet maydanoz
  • Tuz,karabiber, kırmızı biber

yapılışı: Ilık süt ve su karışımında şekeri erittim, mayayı koyup kaşık yardımıyla ezdim ve 15 dakika bu karışımı beklettim. Unun ortasını açıp (çok da un olmasın, sonradan kıvamını tutturmak için un eklersiniz) mayalı karışımı, sıvı yağı ve tuzu ekleyip güzelce yoğurdum. Kıvamı tutturmak için azar azar un ekleyip yoğurmaya devam ettim. Kulak memesi kıvamından daha yumuşak bir hamur elde ettim. Bir saat ılık ortamda üzerine ıslak bezle örtüp iki katı kadar kabarmasını bekledim. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp içine önceden hazırladığım haşlanmış patates+peynir+maydanoz karışımından koyup folyoyla kapladığım tepsiye dizdim. Üzerine yumurta sarısı sürüp, en az 1 saat ılık ortamda mayalanarak kabarmalarını bekledim. 180 dereceli fırında üzeri kızarana kadar pişirdim.Fırından çıkan poğaçaların üzerlerine elimle biraz su serpiştirip, bir tepsiyle kapadım..

afiyet olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.