5 Mart 2010 Cuma

NUTELLALI YULAFLI KURABİYE


Tarifini Cafe Fernando 'dan aldığım fındıklı kurabiyelerimi yaparken, bu tarifi de görmüştüm sitede.. Hep olduğu gibi yine çok güzel görünüyorlardı ve Cenk'in tariflerini hiç korkmadan denediğim için uzun zamandır aklımdaydı yapmak.. Bir tarif denerken genelde bir kaç ufak değişiklik yaparım ama söz konusu Cafe Fernando tarifleriyse aslına uymaya çalışıyorum..Bu kez de tüm malzemelerin evde olduğundan emin bir şekide başladım hazırlıklara, tek tek malzemeleri tezgaha dizmeye.. Sıra geldi fındık ezmesine, ama bir baktım ki yok.. Neyse ki yerine kullanabileceğim nutellam vardı.. Bir de kahverengi şeker ve vanilya özütü kullanmadığım için beyaz şeker ve vanilya kullandım..Görüntü olarak benzemedi, kurabiyelerin tadını da bilmiyorum ama bu şekilde de kesinlikle çok beğendim..

Malzemeler: (benim oldukça büyük 28 tane kurabiyem oldu)

1/4 su bardağı un

1.5 çay kaşığı karbonat

Bir çimdik tuz

2 + 2/3 su bardağı (225 gram) yulaf ezmesi

90 gram tereyağı, oda sıcaklığında

1/2 su bardağı toz şeker

2 adet büyük boy yumurta

1 paket vanilya

1 küçük kutu nutella

80 gram bitter çikolata, irice doğranmış

Yapılışı:

İlk olarak un, karbonat, tuz ve yulaf ezmesini karıştırın. Ayrı bir kapta oda sıcaklığına gelmiş olan tereyağını bir kaç dakika çırpın, şekeri ilave edip biraz daha çırpın. Yumurtaları tek tek eklerken çırpma işlemine devam edin. Vanilya ve nutellayı da ekleyin tamamen karışıncaya kadar çırpın. Sonra mikserinizin düşük hızında karıştırmaya devam ederken yulaflı karışımı ekleyin. Son olarak iri parçalara kestiğiniz çikolataları ilave edip tahta bir kaşıkla karıştırın. (ben acaba çok mu çikolatalı olur düşüncesiyle tarifteki 200 gram çikolata yerine 80 gram kullandım ama daha fazla kullansaymışım sanki çok daha güzel olacaklarmış) Buzdolabında en az 5 saat (ben bir gece beklettim) beklettiğiniz hamurunuzdan iki yemek kaşığı büyüklüğünde parçalar alıp bir fırın tepsisine 6 tane sığacak (ben 9 tane koydum bir tepsiye) şekilde yerleştirin.. Önceden 180 derecede ısıttığınız fırınınızda yaklaşık 15 dakika pişirin. (ben 14 dakika pişirdim)

Afiyet olsun..

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.