5 Mart 2010 Cuma

nar ve hellim peynirli salata...


hellim peynirin tuzunun gitmesi için önceden suda bekletiyorum
krutonlar için çavdar ekmeği kullandım - istediğiniz ekmekle yapabilirsiniz
sos yoğun - bayağı lezzetli
doyurucu bir salata
malzemeler
- 1 adet marul
- 1 demet tere
- 1 adet rezene
- 200 gr hellim peyniri
- 1 adet nar
- 1/4 kepekli ekmek
- 1 adet limon kabuk rendesi
- yarım diş sarımsak
- sızma zeytinyağı
sos için malzeme
- 1 adet limonun suyu
- 2 yemek kaşığı süzme yoğurt
- yarım diş ezilmiş sarımsak
- sızma zeytinyağı
- 1 tatlı kaşığı dolu dolu bal
- tuz - karabiber
hazırlanması
- marul ve tere yapraklarını yıkadım
- narı ayıkladım
- sos malzemesinin tamamını bir kasede karıştırdım bir kenara koydum
- marulun sadece ortasındaki açık renk yapraklarını kullandım büyük yaprakları elimle birkaç parçaya böldüm küçük yaprakları olduğu gibi bıraktım
- tere yapraklarının saplarını ayırdım sadece yaprak kısımlarını kullandım
- rezeneyi ikiye böldüm ve çok ince doğradım
- bir kasede marul yaprakları - tere ve dilimlenmiş rezeneleri karıştırdım
- kepek ekmeği elimle küçük parçalara böldüm üstüne 2 yemek kaşığı sızma yağ gezdirdim
180 derece ısıtılmış fırında 15 dakika kızarttım
- hellim peyniri dilimledim (15 dilim )teflon tavada kızarttım
- servis yapacağım tabağın içini yarım diş sarımsakla ovdum
- önce marul -tere- rezene karışımını tabağa yerleştirdim
- sırası ile
- narları - limon kabuk rendesini - kızarmış hellim peynirleri ve krutonları yerleştirdim - sosu gezdirerek döktüm servis ettim

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.