4 Mart 2010 Perşembe

muhallebili tel kadayıf......


kadayıf soğuk şurup sıcak olacak
birebir aynı olmasada
tarif
yelda sönmez in annannemin mutfağı kitabından
malzemeler
- 300 gr tel kadayıf
- 120 gr tereyağı
- 50 gr mısır nişastası
- 50 gr pirinç unu
- 2 adet limon kabuğu rendesi
- 3 adet yumurta sarısı
- 300 gr şeker
- 1 lt süt
- tuz
şurup için malzeme
- 300 ml su
- 350 gr şeker
- 1 yemek kaşığı limon suyu
hazırlanması
- süt - 300 gr toz şeker ve bir fiske tuzu orta büyüklükte bir tencerede kaynattım
- mısır nişastası ve pirinç ununu yarım su bardağı su ile karıştırıp erittim(pütür kalmayacak)
- başka bir kapta limon kabuğu rendeleri ile yumurta sarılarını 5 dakika çırptım
- süt kaynayınca nişastalı karışıma birkaç kaşık süt ilave ettim karıştırdım
- sonra nişastalı karışımı ocakta kaynayan süte karıştıra karıştıra ilave ettim
- orta hararetli ocakta devamlı aynı yöne koyulaşıncaya kadar karıştırdım
- çırpılmış yumurta sarılarınıda karıştırarak yavaş yavaş ilave ettim
- sürekli karıştırarak 3-4 dakika daha pişirdim
- ateşten aldım soğumaya bıraktım
- 30 cm çapında bir fırın kabını tereyağı ile yağladım
- tel kadayıfın 1/4 bir kenara ayırdım geri kalan kadayıfı havalandırarak kenarlarından taşırarak fırın kabına yerleştirdim
- ılık muhallebiyi düzgün şekilde kadayıfların üstüne yaydım
- fırın kabının kenarlarından sarkan kadayıfları muhallebinin üstüne doğru çevirdim
- kalan kadayıflarla muhallebinin üstünü tamamen örttüm
- 1 saat soğumaya bıraktım
- fırını 200 derece ısıttım
- kadayıfın üstüne fındık büyüklüğünde parçalar halinde tereyağını serpiştirdim
- kadayıf iyice kızarana kadar pişirdim(nar gibi kızarttım)
-fırından çıkarıp soğumaya bıraktım
- 300 ml su - 350 gr şeker ve 1 yemek kaşığı limon suyu ile şerbet yaptım
- şeker tamamen eriyip şurup koyulaşınca ocaktan aldım
- şurubu yedire yedire kadayıfın üstüne döktüm
- iyice soğuyunca servis ettim

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.