5 Mart 2010 Cuma

MİNİ PİZZA



Yaklaşık iki hafta önce hasta ziyaretine giderken yaptım bu mini pizzaları.Aynı tarifi uygulayarak bir adet büyük pizza yapılabilir.Ben yarısını sosisli,yarısını sucuklu yaptım..Tadı da kokusu da çok güzeldi,eşim fırından çıkınca bir tane yedi ve çok beğendi.

MALZEMELER

1/2 su bardağı ılık su
yarım paket yaş maya
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı tuz
yarım su bardağı sıvı yağ
2/3 su bardağı süt
1 yumurta (beyazı hamurun içine,sarısı üstüne)
aldığı kadar un

Üzerinde kullanılacak malzemeler;

1-2 tane domates
2-3 tane biber
20-25 tane biberli yeşil zeytin
salam,susuk,sosis(hepsini kullanmak şart değil,evde hangisi varsa...)
kekik,fesleğen
1,5-2 çorba kaşığı ketçap veya salça
sıvıyağ
rendelenmiş kaşar peynir

HAZIRLANIŞI

Bir kasenin içine ılık suyu,mayayı ve şekeri koyun,karıştırın. Maya kabarınca bütün malzemeleri kulak memesi kıvamı elde edinceye kadar yoğurun.Hamurun üstünü sıkıca kapatıp iki katı oluncaya kadar bekletin.

Domateslerden bir tanesini rendeleyin,diğerini minik minik doğrayın.Ketçap ve biraz sıvıyağ ekleyin.Bu karışımın içine bolca kekik ve fesleğen ekleyin.Diğer malzemeleri de doğrayıp hazırlayın.

Hamurdan cevizden biraz büyük parçalar koparıp yuvarlayın.Yağlanmış ya da yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisinin üzerinde orta kısmından bastırarak kenarların şişkin,orta kısmının çukur olmasını sağlayın. Hazırladığınız domates sosundan bu çukura koyup üzerine de diğer malzemeleri ekleyin.Bütün pizzaların üzerine tekrar kekik serpin.Hamurun kenar kısımlarına yumurta sürüp 200 derece fırına sürün.Pizzalar pişmeye yakın,rendelediğiniz kaşar peynirleri pizzaların üzerlerine serpiştirin.Bir süre daha pişirip fırından çıkarın.

*Mini pizzaları yaparken iç malzeme olarak kuru soğan kullanmadım ama büyük pizzalarda domates sosun üzerine mutlaka piyazlık doğranmış,acısı alınmış soğan kullanıyorum ve tavsiye ediyorum.

Afiyet olsun...


0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.