5 Mart 2010 Cuma

BEYHAN IN HOBİ SİTESİ 1 YAŞINDA

Arkadaşlar bu gün Beyhan'ın Hobi Sitesi bir yaşına girdi.Geçen yıl bir anda aldığım kararla açtığım bu site sayesinde çok güzel arkadaşlar edindiğim için mutluyum.Daha ne kadar devam edeceğimi bilmiyorum,ama şimdilik sizlerden ayrılmaya hiç niyetim yok:)))


ZEYTİNYAĞLI YAPRAK SARMA




Zeytinyağlı sarma denince akla kuş üzümü,çam fıstığı ve tarçın kullanılarak yapılan sarma geliyor.Ama benim gibi sarmanın domateslisinden,salçalısından daha doğrusu mayhoşundan hoşlanıyorsanız işte benim çok sık yaptığım sarma tarifim.

MALZEMELER

  1. 1 su bardağı pirinç
  2. 2 adet kuru soğan
  3. 2-3 domates
  4. 1/2 demet maydanoz
  5. 4-5 dal dereotu
  6. bolca kuru nane(varsa taze nane de kullanıyorum)
  7. 1 çorba kaşığı nar ekşisi
  8. 1 çorba kaşığı salça
  9. 1/2 çay bardağı zeytinyağı
  10. tuz-karabiber
  11. 1/2 limon suyu
  12. salamura asma yaprağı

HAZIRLANIŞI

Yapraklarınızı ılık suda yıkayıp suyunu süzdürün.Diğer bütün malzemeleri bir kabın içinde iyice karıştırın. Her bir yaprağa yaklaşık bir tatlı kaşığı hazırladığınız içten koyup sarın.Tabanına sert yaprakları döşediğiniz tavanın içine sardığınız yaprakları yerleştirin.Yaklaşık 1 su bardağı sıcak suyu ve biraz zeytinyağı döküp önce harlı ateşte sonra kısık ateşte yaklaşık 25-30 dakika pişirin.

Afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.