5 Mart 2010 Cuma

MEYVELİ KUP



Kek yaptığım gün 4-5 dilim kadarlık bir parçayı kesip saklama kabının içine koyup buzluğa kaldırıyorum.Tatlı yapmak istediğimde bu parçayı biraz ısıtıp,kakaolu,meyveli veya vanilyalı puding yapıp kek parçalarının üzerine dökerek servis yapıyorum.
Meyveli kuplarımın tabanlarında,önceden yapıp bir kısmını derin dondurucuya kaldırdığım kek parçasını biraz ısıtıp,parçalayıp kadehlerin tabanına bastırarak döşedim.Eğer artan,biraz bayatlamış kek kullanacaksanız keki sütle veya meyve suyuyla biraz ıslatmalısınız.
Kremayı pişirip,2 kaşık hindistan cevizi ekleyip karıştırdım. Kekin üzerine önce kremayı,meyve parçalarını ve sonra tekrar kremayı döktüm.Üzerini meyvelerle ve çikolata parçalarıyla süsledim.
Meyveli kupumu armut ve şeftaliyle yaptım.Dilediğiniz meyveleri kullanabilirsiniz.Krema yerine krem şanti de kullanabilirsiniz.Şimdi gelelim krema tarifine.


KREMA MALZEMELERİ

1.5 Su bardağı süt
1 Yumurta
50 gr.margarin veya tereyağ
2 Kaşık un veya mısır nişastası (silme)
1/2 Su bardağı şeker
1 Paket vaniya2 Yemek kaşığı hindistan cevizi

Vanilya ve yağ hariç krema malzemelerin tamamını bir çırpma teliyle karıştırıp koyulaşıncaya kadar pişirin.Vanilya ve yağı da ekleyin.2 çorba kaşığı hindistan cevizi de ekleyip1-2 dakika mikserle karıştırın.
Afiyet olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.