4 Mart 2010 Perşembe

Kestane Şekeri
















Kestane şekeri!!!!!!!!! Sevmeyen var mı acaba? Hiç sanmıyorum.Bursa'nın kestane şekerleri meşhurdur,bunu herkes bilir ama hepimiz evimizde aynı lezzeti yakalayabiliriz inanın bana.
Tarifi geçen yıl bu sıralar bir internet sitesinden almıştım.Kestaneyi alırken özellikle iri olmalarına dikkat etmek lazım.Küçük olanlar pişirme esnasında dağılıyor.Tarifi aldığım siteden aynen aktarıyorum.

MALZEMELER

500 gr iri kestane
2.5 su bardağı toz şeker
2.5 su bardağı su
1 tatlı kaşığı vanilya (1 Çay kaşığı kullandım )

HAZIRLANIŞI

Kestanelerin dış kabuklarını bir bıçak yardımıyla keserek soyun. Soyulmuş kestaneleri su dolu tencereye alıp ince kabukları yumuşayıncaya kadar kısık ateşte bekletin. Kestaneleri sudan alıp ılınınca ince kabuklarını soyun.* Tozşekeri başka bir tencereye alıp üzerine su ilave edin. Orta ateşte şeker eriyinceye kadar kaynatıp kestaneleri ilave edin. Kaynatmadan kısık ateşte yaklaşık 2 saat pişirin.(ben 1 saat pişirdim çünkü kestanelerin bir kısmı dağılmıştı) Tencereyi ateşten alıp 1 gün kadar bekletin.* Tencereyi kısık ateşe alıp 10 dakika kadar tutun ve üzerine vanilya serpin. Kestaneleri şerbetin içinden alıp küçük kağıt kalıplara yerleştirin. Soğuk olarak servis yapın.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.