5 Mart 2010 Cuma

KAZANDİBİ


Her zaman söylerim ya sütlü tatlılar hep tercihimdir.Hem hafifliği hem lezzetli oluşu bakımından sık sık sütlü tarifler yaparım..İşte kazandibi de bu tatlılardan biri.Dün ne zamandır yapmak isteyipte bir türlü fırsat bulamadığım kazandibini yaptım.Bence güzel oldu.Bir çatal da olsa tadına baktım,size kötü bir tarif vermek istemedim çünkü.Biliyorum ki artık hazırları var alıyorsunuz ve kolayca yapıyorsunuz ama ben evde ne koyduğumu bilerek yapmayı tercih gidiyor.

Malzemeler:

  • 1 kg. süt
  • 1 su bardağı toz şeker(2 yemek kaşığı daha toz şeker karameli için)
  • 3 yemek kaşığı pirinç unu
  • 3 yemek kaşığı nişasta
  • 1 paket vanilya

2 yemek kaşığı tozşeker hariç bütün malzemeleri bir tencereye koyup muhallebi kıvamına gelinceye kadar kaynatıyoruz.Kaynamaya başlayınca 3-4 dakika daha karıştırarak kaynatmaya devam ediyoruz ama kısık ateşte.Orta boy aluminyum tepsiye veya teflon tavaya 2 yemek kaşığı şekeri serpiyoruz.Üzerine de muhallebiyi ekleyip ocağın üstüne koyuyoruz.Orta hararetli ocağın üzerinde kenarları kızarıncaya kadar çevirerek şekerin karamelize olmasını sağlıyoruz.Oda ısısında ılıttıktan sonra buzdolabında 2-3 saat bekletiyoruz.Buzdolabından çıkardıktan sonra uzun şeritler halinde kesip rulo yaparak çıkarıyoruz.Ben ayrıca rulo yaparken içine ceviz de koydum.

Afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.