5 Mart 2010 Cuma

KATMER POĞAÇA


Sevgili Aynur pçds etkinligine davet etmiş katılmamak olmaz ,bende önceki blogdan pogaça tarifimi taşıyarak etkinlige katılıyorum,bu ara hastalıktan bir türlü başımı kaldıramayınca yeni tarif yazmaya frsatım olmadı,en kısa zamanda yeni yazı yayınlayacağım..Şahane kurabiye ve kek tariflerim pek yakında yayında olacak..
En sevdiğim şeylerden biri de klasik peynirli poğaçadır,bunu bugün gelen misafirlerime yaptım,çok beğendiler hatta bir arkadaşımın küçük kızı 3 tane yedi ve annesi bu yüzden ona kızdı ama ben çok sevindim 3 yaşındaki çocuklar bile beğeniyorsa poğaça güzel olmuştur ,değil mi?
MALZEMELER-25 Adet-
2 yumurta
3-4 bardak un
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı ılık su
1çaybardağı sıvıyağ
1 paket maya
100 gr.eritilmiş tereyağı
isterseniz bir tatlı kaşığı kadar mahlep
içi için,
peynir veya herhangi bir iç malzemesi

Tereyağı ve 1 tane yumurtanın sarısı hariç malzemeleri karıştırarak bir hamur yapın,hamuru dört parçaya ayırın,merdane yardımı ile açın,yaklaşık 30-35 cm çapında olsun,çok fazla açmanıza gerek yok,bir parçanın üzerine eritilmiş tereyağı sürün,diğerini üzerine yerleştirin bu parçaya da tereyağı sürün,rulo haline getirin,kalan parçalara da aynı işlemi uygulayın.Buzdolabında bir süre bekletin.Çıkarınca istediginiz büyüklükte yaklaşık 20 parçaya kesin,her bir parçayı açarak arasına istediğiniz iç malzemesi
koyun,susam serpin,180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.AFİYET OLSUN...
MALZEMELER

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.