5 Mart 2010 Cuma

KAKAOLU NEFİS KURABİYE

Bu güzel kurabiye tarifini, sevgili arkadaşım Nihan da görmeseydim ve onun tariflerine yüzde yüz güvenmeseydim,sanırım denemezdim,yani işte ne alaka kurabiyeyi pişir, sonra şerbete batır diye düşünürdüm muhtemelen..Ama tarif bu konuda tam bir uzman olan Nihan dan gelince, bana da mutfagın yolunu tutup bu şahane kurayileri pişirmek kaldı...Ne iyi etmiş te denemişim,çünkü gerçekten bu güne kadar yaptığım en lezzetli kurabiyelerden biri oldu..Gelen misafirlerimin, kalemi kağıdı kapıp ,"sen şimdi hemen yayınlamazsın bizim bu tarifi hemen denememiz lazım" demelerinden, ne kadar güzel bir kurabiye oldugunu sanırım siz de tahmin etmissinizdir,üstelik ben aşağıdaki ölçüyü iki katı yapmıştım ,yine de bitti..
MALZEMELER
1 Paket (25 gr.) Ulker Kakao
1/2 Paket Oda Sicakliginda Margarinveya tereyağı
1 Yumurta
1 Paket Kabartma Tozu
1 Paket Vanilya
1 Cay Bardagi Sivi Yag
1 Cay Bardagi Seker
Aldigi Kadar Un
Cekilmis Antep Fistigi ve biraz da hindistan cevizi (Uzerini Suslemek Icin)
SURUBU ICIN
3 Cay Bardagi Seker
3 Cay Bardagi Su
YAPILISISurup malzemelerini kucuk bir tencereye koyup, pisirin. Yogunlasan surubunuzu iyice sogutun. Surup soguduktan sonra 1 saat kadar buzdolabinda bekletin. Hamur malzemelerini karistirip, aldigi kadar unla yumusak bir hamur elde edin. Istediginiz buyuklukte toplar yapip, uzerine hafifce bastirarak, yagli kagit serilmis firin tepsisine dizip, 200 derecede uzeri catlayana kadar pisirin. Sicak kurabiyeleri, soguk surubun icine, hizlica batirip, cikartin ve servis tabagina alip, antep fistigiyla susledikten sonra, bir gece dinlendirdikten sonra servis yapin.
Not,Ben malzemeyi iki katına çıkardım ama şurub malzemelerini aynı ölçüde kullandım yine de yeterli oldu...
AFİYET OLSUN...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.