5 Mart 2010 Cuma

İÇİNDEN VAPUR GEÇEN EV

Uzun süredir ortalıkta yeni bir sobe yok galiba....Ben de düşündüm taşındım,şöyle güzel bir sobe başlatayım dedim..Hazır bütün blogger lar tatilden dönmüş,pc lerinin başındayken...
Benim sobe konum.....-burada lütfen uygun bir müzik hayal edin-Geçen gün annemlere gittiğimde aklıma geldi,Çocuklugunuzun geçtiği ev,bu ev ile ilgili anılar ve çocukken en sevdiğiniz yemek..
Sobeyi ben başlattığıma göre ilk yazının benden gelmesi gerekiyor..
Benim çocuklugum Üsküdar da iskeleye çok yakın bir sokakta geçti..Evimizin balkonundan önceleri boğaz köprüsüne kadar izleyebildiğimiz hoş bir manzara vardı-Bogazdaki kontrolsüz yapılaşma bu kadar belirgin değildi tabi-Hatta hiç unutmam ,bir defasında ,yan komşularımız bir süreliğine yurt dışına gitmişlerdi,eve döndüklerinde küçük oğulları,"anne bu evin içinden vapur geçiyor "demişti..
İşte tam da bu sebebten, çocukken en sevdiğim şey, içinden geçen vapurları seyredebilmek, biraz dinlenmek,biraz da tembellik etmek için,okuldan eve geldiğimde, hava güzelse, ya da yazın okul tatilse bir düzine kitap,çay ve bisküvi ya da kurabiyelerle kendimi balkona kapatmak veee bir yandan geçen gemileri izleyip,bir yandan da yanımda duran yiyecek,içecek stoklarını eritmek olurdu.Ne çok kitap okurdum o zaman,ama şu anda da deniz gören bir balkonum olmasına rağmen, nedense en sevdiğim bu çocukluk ritüelini yapmaya fırsat bulamıyorum..Değişen zaman içinde yapacak o kadar çok iş var ki,balkonda oturup çay içmek,kitaplara gömülmek hayal gibi..Zaten bu denizden de vapurlar geçmiyor hiç,bir tablo gibi durgun,durağan her şey...
Ama çocukken en sevdiğim yemekler deyince orda durup düşünüyorum,benim daha o zamanlardan yemekle bir ilgim varmış,ilkokul yıllarından beri mutfaktan çıkmazdım hiç..
Makarna,lazanya,mantı,pizza,hamur kızartması arasında seçim yapmaya çalıştım ,ve en sevdiğim değil belki ama en kolay olanı seçtim,artık içinden vapurlar geçen bir evde yaşamasam da bazı şeyler hiç değişmiyor ve bu güzel hamur kızartmaları sık sık soframızı süslemeye devam ediyor...Bu sobeyi cevaplama nezaketini gösterirlerse sevgili Zerrin,Nihan, Tuba ve Ayşe ye göndermek istiyorum..
HAMUR KIZARTMASI

MALZEMELER
2 yumurta
4-5 kaşık yogurt
2 çaykaşığı karbonat
tuz,bir kaşık şeker
aldığı kadar un
Malzemeleri karıştırın,yavaş yavaş unu ekleyerek yoğurmaya başlayın..Düzgün ve ele yapışmayan bir hamur elde edin.Hamuru un serpilmiş tezgaha alarak biraz daha yoğurun.Sonra merdane yardımı ile açın.Çok ince olmasına gerek yok.Dilerseniz şekilli kalıplarla ya da bardakla kesebilirsiniz ,ama ben bunlarla ugraşamam diyorsanız bıçakla üçgen ya da kare dilimlere de ayırabilirsiniz..Kızgın sıvıyağa atarak her iki tarafı altın sarısı renk alana kadar kızartın.Kağıt yayılmış servis tabağına çıkarın ve sıcak olarak servis yapın..
Not:en üstteki resim artık içinden geçen vapurların görülmediği balkondan değil de apartmanın önünden çekilmiştir..
AFİYET OLSUN..

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.