4 Mart 2010 Perşembe

HASTA ÇORBASI


İnsan hasta olunca ne yapmak ister?Herkes ne yapmak ister bilemem ama ben bir battaniyenin altında TV karşısında bir koltukta uyuklamaya çalışırken yanımda bir sehpada,dergiler,kitaplar,kumandalar ve bir fincan çay ve bir kasede çorbanın durmasını isterim..
Dışarda hava 2 dereceyi gösteriyor ama bence eksilerde gibi,çok soguk,uzun süredir bekledigimiz kar bir türlü yağmıyor,ben hala hastayım..Böyle zamanlarda galiba en çok annemin pişirdigi limonlu tavuk çorbalarını içmek istiyorum,ama, insanın annesinin çorba pişiremeyecek kadar uzaklarda olması ne kötü..Gurbet şu dağın arkası diye hangi yazıda okudum,sık sık aklıma geliyor bugünlerde,ha deyince gidemiyorsan,çayı demle ben geldim diyemiyorsan her yer gurbet bence...Bayram üstü şimdi bu hüzünlü yazı da nerden çıktı diyorsunuz galiba,haklısınız ,hazır herkes sevdikleri ile hasret gidermeye hazırlanıyorken..Sebebi galiba bu hastalık,insan olaylara iyimser bakamıyor böyle zamanlarda..Yukarda gördüğünüz çorba annemin klasik limonlu tavuk çorbası değil,damadı pek sevmez o çorbayı o yüzden çok pişirmem..Ama ben çok severim..Bu ona yakın bir çorba,tarifini yazayım,ilaçlarımı alıp,battaniye randevuma yetişeyim..
TERBİYELİ TAVUK ÇORBASI
MALZEMELER
5-6 bardak tavuk suyu
1 kase kadar didiklenmiş tavuk eti
1 yumurta
1 limon suyu
2-3 kaşık un
2-3 kaşık sıvıyağ
YAPILIŞ
Yağ ve unu pembeleşene kadar kavurun,içerisine tavuk suyunu yavaş yavaş ekleyin.Kaynayıncaya kadar karıştırın.Didiklenmiş tavuk etlerini ilave edin.İndirmeye yakın yumurta sarısı ve limonla yaptığınız terbiyeyi,bir kepçe çorba ile ılıtarak ilave edin..Bir taşım daha kaynatın,nane ve karabiberle süsleyerek servis yapın..
AFİYET,ŞİFA OLSUN...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.