4 Mart 2010 Perşembe

HAŞHAŞLI ÇÖREK (ŞEKERLİ)



Sevgili arkadaşlarım,hepinizin bildiği gibi,geçen perşembe gecesi,benim de daha önce 3 kez bindiğim Atlasjet uçağı Isparta'da düştü.Nasıl üzüldüğümü anlatmam mümkün değil.Hayatını kaybedenler arasında tanıdıklarımızın olması beni derinden etkiledi.Günlerdir bilgisayarımın başına sadece kaza haberlerini ve gelişmeleri okumak için geçtim.İçimden ne yemek pişirmek ne de pişirdiklerimi yemek geldi.Eşimle birbirimize"Biz bu hale geldiysek,hayatını kaybedenlerin aileleri ne haldeler acaba?"dedik.Allahtan ölenlere rahmet,kalanlara da başsağlığı diliyorum.

Bu çörekleri iki hafta önce yaptığım NOKUL hamurundan bir parça ayırıp şekillendirmiştim.Hamur,bildiğiniz nokul hamuru,iç harcı ise;sıvı yağla inceltilmiş haşhaş(Çekilmiş),tarçın ve toz şeker kullanılarak yapıldı.Elinizle açtığınız hamurun üzerine bu iç harcından yayın ve rulo haline getirip birer barmak kalınlığında kesip fırın tepsisine dizin.Ben üzerine yumurta sarısı sürmedim,hafif sıvı yağ sürüp,toz şeker serptim.Sizler üzerinin kızarmış görünmesini isterseniz,yumurta sarısı sürebilirsiniz.


**Bu çörekler mayalı hamurdan yapıldığı için,ısıtarak yerseniz,fırından yeni çıkmış gibi olduğunu göreceksiniz.

Afiyet olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.