5 Mart 2010 Cuma

ETLİ BİBER DOLMASI


Biber dolmasını yaşı ilerledikçe sevmeyen yoktur herhalde. Ben çocukken belkide her çocuk gibi içini yer biberini bırakırdım. Annemin onca ısrarlarına rağmen bir kere yediğimi hatırlamıyorum. Şimdi yiyorum hemde büyük lezzet alarak severek bir iki götürüyorum.

Malzemeler:
250 gr. orta yağlı kıyma
3 yemek kaşığı yağ
1 kahve fincanı pirinç
Tuz

Biberlerin saplarından tutulup baş parmak ile bastırılarak üzerleri açılır. Bir kaseye kıyma, pirinç, yemeklik doğranmış soğan, domates, tuz ve karabiber koyulup karıştırılır. Hazırlanan iç, biberler fazla sıkıştırılmadan doldurulur. Bir tencereye fazla sıkıştırılmadan sıralanr. Hepsi doldurulduktan sonra, dolmaların üzerine çıkacak kadar su konulur ve hafif ateşte pişirilir.


Afiyet Olsun....

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.