5 Mart 2010 Cuma

ETKİNLİK*MİNİK ELLER...

Sevgili Selenin etkinligi için tarif yayınlamaya çalışıyorum uzun süredir ama ,bir etkinlik konusunda bu kadar zorlandığımı hiç hatırlamıyorum,üstelik Selen açıkladığından beri kafamdan bir sürü tarif yıldırım hızı ile geçmesine rağmen..Selen etkinlik konusunu açıkladığı sırada okullar henüz tatildeydi ve ben sevgili yeğenlerim -özellikle Serra -mutfaktan hiç çıkmadan sürekli pasta kurabiye yapıyorduk ama sonra okullar açıldı,derken Ramazan geldi ve minikler okul telaşında oldugu için, mutfak birlikteliklerimiz kesintiye ugradı,yaptıklarımız ise akşam geç saatte hazır oldugundan yayınlanamadı,etkinligi kaçırma tehlikesini göze alamayacağım için arşivden yine minik ellerin büyük katkıları ile hazırladığım bir pasta tarifi ile katılıyorum ve mecburen pastayı yapan değil de tadına bakarken çok eglenen minik ellerin resmini yayınlıyorum..Selene kolay gelsin dileklerimi ileterek.....

Bu pasta sevgili yeğenimin doğum günü için onun ve kardeşlerinin yardımı ile yapıldı ve fenerbahçeli olan yeğenimin istegi üzerine şekillendirildi.Siz istediginiz renkte yapmakta serbestsiniz tabi...
MALZEMELER
4 adet yumurta-22 cmlik kek kalıbı-
2 çaybardağı tozşeker
1 çaybardağı süt
1 çaybardağı sıvıyağ
1 bardak kadar un
vanilya ,kabartma tozu
KREMASI İÇİN
1 paket vanilyalı creme ole
1 paket kremşanti
biraz antep fıstığı
biraz damla çik.
ÜSTÜ İÇİN
Biraz krema veya krem şantiy
YAPILIŞ
Yumurtaları şekerle iyice çırpın.,süt,sıvıyağ kakao ,un,kabartma tozunu ilave edin,yağlanmış kalıba boşaltın.Önceden ısıtılmış fırında yaklaşık yarım saat pişirin.Keki bir gün bekletmeniz tavsiye edilir.
Daha sonra üçe bölün,aralarına paketteki tariften biraz daha az sütle çırptığınız creme ole ve kremşantiy karışımını sürün.Fıstık ve damla çıkolata serpin.En üste de kalan kremadan sürün.
Ben süslemeleri çırptığım krema ile yaptım.Bir kısmını gıda boyası ile renklendirip yazıyı yazdım ve süsledim.Bu aşamayı ben yine sizin hayal gücünüze bırakıyorum..
AFİYET OLSUN....

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.