4 Mart 2010 Perşembe

ENFES ÇATLAK KURABİYE


Günler su gibi akıp gidiyor nereye diyorum dur zaman bekle beni yetişemiyorum yetmiyorsun bana hiç dinlemiyor yaramaz zaman.

Zaman akıp gidiyor dur demek olmaz
Sarılıp da geçmişe avunmak olmaz
Ne sen kalırsın ne de ben bu dünyada
Umudun kaybedip pes etmek olmaz
Bir kez olsun çevir yüzün bak şu toprağa
Hergün bir çiçek açıyor diyor merhaba
Bütün geceler mecbur varır sabaha
Umudun kaybedip pes etmek olmaz
Gönül isterdiki hep iyi olsun çok iyi olsun
Bütün acılar bitip her an hoş olsun
Ama ne yaparsın insanoğlusun
Acı olmayınca tatlı da olmaz


Tatlıyı bu nefis kurabiyelerden yiyerek alabilirsiniz. Kurabiyeler Zerrin'e ait. Tarifi aynen uyguladım. Yalnız kenarına biraz erimiş çikolata sürdüm.

Malzemeler:
100 gr bitter çikolata
80 gr tereyağı ( küp küp kesilmilş)
1,5 su bardağı toz şeker ve esmerinden kullandım
1 yumurta ( çırpılmış)
1 su bardağından biraz fazla un
2 çorba kaşığı toz kakao
1/4 çay kaşığı karbonat

Hazırlanışı:
1- Çikolata ve yağı birlikte benmaride eritelim. Biraz soğutup bir kaba aktaralım. Şeker, yumurta, un, kakao ve karbonatı üzerine ilave edip karıştıralım. Bu karışımı üzerini streçle kapatıp buzdolabında 15 dakika bekletelim.
2- Fırını önceden 180 derecede ısıtalım.Yağlı kağıt serili fırın tepsisinin üstüne kurabiye hamurundan parçalar koparıp koyalım. Üzerilerine hafifçe bastıralım. İki kurabiye arasında 7-8 cm boşluk bırakalım. Pişerken genişliyorlar.
3- Yaklaşık 10-15 dakika pişirip çıkartalım. Fırından çıkardığımız zaman yumşak gözükebilirler.. Beklettiğimiz zaman dışları sertleşecek içleri yumuşak kalacaktır..

Afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.