4 Mart 2010 Perşembe

elmalı kek....

ankara da yağmurlar bir türlü bitmediği için
bedenim
yazın geldiğini algılayamıyor
o sebepten
hala
kışa yakışan keklere devam ediyorum....
hamuru az elması - cevizi bol bir kek
kanola yağı hemen her markette satılıyor
bu keki çay saatlerinde veya ılık olarak krema ile yemek sonrası ikram ediyorum
malzemeler
- 7 adet sarı elma
- 350 ml kanola yağı
- 400 gr toz şeker
- 3 adet yumurta
- 420 gr un
- 1 tatlı kaşığı tuz
- 1 tatlı kaşığı karbonat
- 1 paket vanilya
- 1 tatlı kaşığı tarçın
- 120 gr doğranmış ceviz
- 100 gr sarı üzüm
- 70 gr kuş üzümü
hazırlanması
- fırını 160 dereceye ayarladım
- 23 cm lik ortası delik kek kalıbını tereyağı ile iyice yağladım
- cevizleri doğradım
- tüm malzemeyi ölçüp hazırladım
- kuru malzemeyi birarada eledim
- elmaları soyup doğradım
- kanola yağı ve şekeri mikserle iyice karıştırdım
- yumurtaları ekledim krema gibi oluncaya kadar çırptım
- elenmiş toz malzemeyi ekledim tahta kaşıkla karıştırdım(karıştırılacak - çırpılmayacak)
- içine elmaları - cevizi - kuş üzümünü - sarı üzümü katıp - karıştırdım
- kalıba doldurdum
- 80 - 85 dakika pişirdim
- fırından çıkarınca 15 dakika kalıbın içerisinde beklettim tel üzerinde soğumaya bıraktım
- soğuduktan sonra üstüne pudra şekeri serptim

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.