5 Mart 2010 Cuma

elmalı - kakaolu kek....

elma ve kakao birarada ilk kez pişirdim
fena olmuyor....
malzemeler
- 120 gr tereyağı/margarin
- 180 gr şeker
- 4 adet yumurta
- 125 gr fındık
- 2 çorba kaşığı kakao
- 1 tatlı kaşığı tepeleme tarçın
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilya
- 200 gr un
- 4 adet büyük elma
- 1 adet portakalın suyu
- biraz rom(opsiyonel)
hazırlanması
- 24 cm yuvarlak kek kalıbını yağladım - galeta unu serptim
- elmaları küçük küpler halinde kestim portakal suyu ve 2 yemek kaşığı romla karıştırdım bir kenara koydum
- oda sıcaklığında tereyağı - şeker ve yumurtaları birlikte köpük köpük olana kadar çırptım
- kuru malzemeyi birarada eledim
- üç seferde karışıma ilave ettim
- elmaları - fındıkları ilave ettim - karıştırdım
- 180 derece önceden ısıtılmış fırında 45- 50 dakika pişirdim

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.