5 Mart 2010 Cuma

BAYRAM

PHOT0101

Bayramın ilk günü,büyükleri ziyaretle geçince bloga bayram msjı yazmak bugüne kaldı.Bütün blog arkadaşlarımın ve sitemi ziyaret eden herkesin bayramının en güzel şekilde geçmesini,hakiki bayramlar gibi olmasını diliyorum..
Geçen bayram keşfettigim ve o günden beri en sevdiklerim arasına giren truff tarifi ile bayram yazısını noktalayayım,gerçi diğer blogumda tarif etmiştim ama kısacık hatırlatmak istedim..
TRUFF
200 ml.krema
1 kaşık kadar tereyağı
100 gr .kadar bitter kuvertür çikolata
Krema kaynatılır,ocak kapatılır ve içine çikolata ve tereyağı atılarak erimesi beklenir,daha yogun bir tad istiyorsanız bir iki kaşık kakao veya bir parça daha çikolata ilave edebilirsiniz. 3-4 dilim kadar kek içine ufalanır ve oda sıcaklığında 3-4 saat bekletilerek sogutulduktan sonra buzdolabına kaldırılır.Kek istediginiz tarz bir kek olabilir,hafif bayatlamış bir kek te kullanabilirsiniz.Burada bir gece kadar bekletilir,o kadar vaktiniz yoksa en az dört beş saat bekletip hamurun iyice sertleşmesini saglamalısınız.
Daha sonra çikolata hamurundan küçük yuvarlaklar yapıyoruz.Bu aşamadan sonrası isteğinize bağlı.Ben bir miktar daha kuvertür çikolatayı benmari usulu erittikten sonra minik topları çikolataya bulayıp daha sonra,file fıstık,badem veya hindistan cevizine buluyorum..Bu truff ları gelen misafirlerinize ikram edebileceğiniz gibi,bayram ziyaretlerine kendi yaptığınız çikolatayı götürmenin ayrı bir havası oluyor,belirteyim istedim..
AFİYET OLSUN
Bayramınız şeker tadında ,çikolata tadında geçsin.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.