5 Mart 2010 Cuma

AŞURE


Hicri yılın başlangıcı Muharrem ayı ,aynı zamanda çok güzel bir gelenegin de uygulandığı bir zaman dilimi.Evet evlerde pişirilen aşurelerin konu komşuya dağıtıldığı bir dönem.Her mutfaktan çıkan aşure nedense farklı olur,bence yapılan aşurelere evlerin kendi lezzetleri siniyor ve her aşure yapıldığı evi yansıtıyor biraz..
Bu sene ben ikinci kez aşure yaptım,hem de ilk kez bu kadar çok miktarda.Bugün gelen misafirlerime yaptğım aşureden geriye pek kalmadığnı söylersem sanırım lezzeti konusunda bir fikir vermiş olabilirim,hatta misafirlerimden biri yedigi en güzel aşure oldugunu söyleyince ağzım kulaklarıma vardı doğrusu...gerçi geçen sene aşure tarifi yayınlamıştım ama aradan çok zaman geçti,tekrar hatırlatmakta yarar var..
Bu benim ikinci aşurem..İkinci diyorum,ilkini geçen sene bir kar tatili sırasında, Oktay ustanın programını izlerken,onun tarifi üzerine yapmıştım,güzel olmuştu,bu ise geçen seneki tarif ve Hatice nin tarifi ile karışık... ve yaptığım,hatta yedigim en güzel aşure oldu..Bugüne hiç kalmadıgını düşünürsek,abartmadığımı anlayabilirsiniz...Neyse övgü faslını bir yana bırakıp tarife geçeyim...
MALZEMELER-Yaklaşık 30 kase için-
1/2 kg.bugday
1bardak fasulye
1 bardak nohut
1 çaybardağı pirinç
1 kg tozşeker
7-8 adet kayısı
7-8 adet incir
100 gr kuru üzüm
1 kaşık gül suyu
1-2 parça portakal kabugu
ÜZERİ İÇİN
100 gr ceviz
100 gr fındık
tarçın
2 kaşık susam
nar
YAPILIŞ
Bugdayı ,fasulyeyi ve nohutu ayrı ayrı kaplarda ıslatın,bir taşım kaynatın ve kapakların kapayarak 7-8 saat kadar bekleyin.
Daha sonra bugdayın üzerini 5-6 parmak geçecek kadar su ilavesi ile kaynatın,fasulye ve nohutu da ayrı ayrı iyice yumuşayana kadar haşlayın.Bugday pişmek üzereyken pirinci ilave ederek pirinçler pişene kadar biraz daha haşlayın,su azalırsa kaynamış su ekleyin.Daha sonra fasulye ve nohutu da tencereye alın,biraz daha kaynatın.
Yıkanmış ve sıcak suda bekletilmiş üzümleri ,ve sıcak suda bekletilmiş ve küçük doğranmış kayısıları ilave edin,biraz daha kaynattıktan sonra şekeri ilave edin.
Bu aşamada ben 1-2 dilim portakal kabugu ilave ettim,-bu kabukları daha sonra çıkarttım-,indirmeden önce 1 -2 kaşık gülsuyu ilave edin.
Yıkanmış,sıcak suda bekletilmiş ve küçük doğranmış incirlerden her kasenin dibine bir miktar koyun ve aşureyi kaselere bölüştürün.Üzerini dilediginiz gibi süsleyin.-Bu arada kayınvalidemden öğrendigim ve benim aşureye çok yakıştırdığım bir üst malzemesi olan susamdan bahsetmek istiyorum,susamı dolmalık fıstıkla bir tavada biraz kavurduktan sonra aşurenin üstüne az bir miktar serpin,ben çok yakıştığını düşünüyorum,siz de bir deneyin isterseniz..-Üst süslemede,tarçın,ceviz,nar,susam,ceviz ve fındık kullandım,siz istediginiz malzemeyi kullanabilirsiniz.
AFİYET OLSUN..

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.