5 Mart 2010 Cuma

ANTEP BAYRAM KURABİYESİ


İstanbul hafta sonundan beri karlar altında ve ben de bu kar tatilini en sevdigim yer olan mutfağımda geçiriyorum en sevdigim tatlıları,kurabiyeleri,pastaları yaparak...Yeni aldığım Pizza ekspreste çeşitli hamur denemelerinde bulunarak mutlu oluyorum..Bu kurabiyeler aslında yeni yapılmadı,Sevgili Rabia ile dost olmamıza sebeb olan bu kurabiyelerin ilk yapılma hikayesi nerdeyse bir yıl önceye dayanıyor ama birkaç kişi benden bu tarifi istediler ve sanırım blogcu daki arşive ulaşamıyorlar ben de tarifi tekrar yayınlayayım dedim..Hem o zamandan beri bu şahane kurabiyelerden o kadar çok yaptım ki ,sevgili Rabia ya bu vesile ile tekrar teşekkür etmek isterim..
Ben bu kurabiyeleri çok severim,Antepli arkadaşlarım memleketlerine gidince getirir ben de yerdim ve çok beğenirdim ama hiç evde yapılacağını düşünmezdim,onlar da zaten hazır alıyorlardı.
Fakat bir gün blog arkadaşlarımdan Rabia da bu tarifi görünce çok şaşırdım ve bir deneyeyim dedim,tabi hemen deneyemedim,çünkü evde rabianın bahsettigi yağdan yoktu,onu da bir gün metro markette görünce bu kurabiyeyi yapmak artık benim için hiç zor olmadı.
Tadını ise anlatmama gerek bile yok aslında ...Antepten gelenlerden hiç bir farkı yoktu..Pardon var..Bunları ben yaptımmmm.....
MALZEMELER-yaklaşık 50 adet-
250 gr bitkisel margarin ve sadeyağ karışımı-tereyağ veya margarin kullanılmaz-ben sadeyağ bulamadım sadece tarin adlı bir bitkisel margarin kullandım,metro marketten almıştım..
250 gr pudra şekeri
250 gr un
250 gr irmik
50 gr kadar toz fıstık
biraz bütün fıstık
YAPILIŞ
Yağ ve pudra şekeri krem kıvamına gelene kadar karıştırın.Unu ve irmigi ekleyin,ilk eklediginizde pütür pütür oluyor ve hamur toplanmayacak sanıyorsunuz ama bir süre yogrunca yumuşuyor hatta ben yukarda yazılana artı bir avuç kadar daha un ilave ettim.Bu hamuru iyice yoguruyorsunuz,kıvama gelince tozfıstık ekleyip şekil veriyorsunuz.Ben hamuru ikiye ayırdım,yarısına fıstık ekledim,yarısını sade yaptım.Kağıt serdiginiz tepsiye diziyorsunuz ve üzerlerine bir fıstık yapıştırıyorsunuz.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 15-20 dk pişirin,ama sık sık kontrol edin,çünkü kurabiyelerin beyaz kalması gerekiyor.
AFİYET OLSUN

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.