4 Nisan 2010 Pazar

YALANCI PROFİTEROL


Sevgili disalin sitesinde görüp defalarca yaptığım bi tarif, bu sefer akşam kardeşime gelecek olan misafirleri için dün akşam yaptım .Ben kardeşime götüreceğim için borcam da yaptım.Genelde tek kişilik porsiyonlarda hazırlıyorum o zaman servisi daha kolay oluyor. bazen de üzerine meyve sosu ile yapıyorum. çikolata sevmeyenler için:)üzerini fotoğraf çekeceğim için fındık ve h.cevizi ile süsledim.benim tercihim sade olması fındık yakışmamıştı. siz nasıl tercih ederseniz. şimdi tarif..

malzemeler:

  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 krem şanti+ 1 su bardağı süt
  • 1 paket çikolata sosu
  • 1 paket tuzsuz etimek

yapılışı: Sütü unu ve şekeri tencereye boşaltıyoruz. çırpma teli ile harlı ateşte kaynayana kadar karıştırarak pişiriyoruz. göz göz olmaya başlayınca ateşi kısıp 2-3 dakkika kaynatıyoruz. Vanilyayı da ekleyip altını kapatıyoruz. Soğumaya bırakıyoruz. kremşantiyi 1 su bardağı süt ile çırpıyoruz. ılıyan muhallebimize hazırladığımız krem şantiyimizi döküp karıştırıyoruz. Etimekleri elimizle 3-4 parçalara gelişi güzel kırıyoruz. hazırlayamız tepsiye (kaselerin) eşit bi şekilde dağıtıyoruz. üzerine muhallebimizi boşaltıp kaşığın tersi ile düzeltiyoruz. Çikolata sosunu arkasındaki tarif ile hazırlıyoruz. ve tatlımızın üzerine döküyoruz.

afiyet olsun..

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.