5 Mart 2010 Cuma

Sodalı Poğaca

Mayalı hamur yapmak beni her zaman korkutmuştur. Son zamanlarda yaptıklarımda dikkat etmem geren bir kaç püf nokta olduğunu anladım. Tüm kullandığım malzemelerin oda sıcaklığında olması tabi bu tüm hamur işlerinde önemli, hamurun çok yumuşak bir hamur kıvamında olması, hamuru dinlendirirken streç flim ile sarıp onun üzerine de bir bezle örtüp sıcak bir ortamda bekletmek ve çok fazla pişirmemek... Sonuç olarak puf puf kabaran ve yumuşacık poğacalar:)
Bu poğacaları dün akşam yaptım. Üç hafta önce başladığım ismek fotoğrafçılık kursunun gezisi için.. Gezi için önce ağva'ya daha sonra da şile'ye gittik. Benim için güzel bir gün oldu. Fotoğraf makinamı alalı 4 ay oldu ama ben şuana kadar hep otomatik modunda çekiyordum. Bu gün ilk defa manuel modunda çekimler yaptım:) Daha sonraki postlarımda bu çekimleri sizlerle paylaşacağım..
malzemeler:
  • 1 yaş maya
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 şişe soda (oda sıcaklığında)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • aldığı kadar un
  • için için:
  • peynir+maydanoz
  • yada dilediğiz bir iç malzemesi
  • üzeri için:
  • 2 yumurta sarısı
  • haşhaş yada susam

yapılışı: Hamur yoğuracağınız kaba maya ile şekeri bırakın. Maya kabarınca sıvıyağ, süt, soda ve tuz ekleyin. Unu yavaş yavaş ekleyerek yumuşak hamur olana kadar yoğrun. Üzerini streç flim, onun üzerini de bir bezle örtüp 1 saat dinlendirin. Hamurdan parçalar kopartın. Avuçunuzun içinde açıp hazırladığınız iç malzemeden koyun ve bütün uçları birleştirip, yuvarlayın. Yağlı kağıt serili tepsiye dizin. 30 dakika dinledirin. Üzerine yumurta sarısı sürüp, haşhaş serpin. 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

afiyet olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.