4 Mart 2010 Perşembe

PAMUK POĞAÇA (PATATESLİ)



Bazı tarifler vardır ya onların yerine başka bir tarif denemeyi bile düşünmediğimiz,işte bu mayalı patatesli poğaça da benim için öyle.Hayatta tuttu tutmadı,kabardı kabarmadı derdi olmuyor.Lezzetine gelince galiba bu konuda yorum yapmama bile gerek yok.Tarif klasik mayalı hamur tarifi.Bu defa patatesli yaptım,peynir de çok yakışıyor bu hamura.Sıvı yağ kullanıldığı için yumuşacık pamuk gibi poğaçalarınız oluyor.Katı yağ kullanmak istemeyenler için oldukça güzel bir tarif.

MALZEMELER:

  1. 1 Su bardağı ılık süt
  2. 1 Su bardağı yoğurt
  3. 1 Su bardağı sıvı yağ
  4. 2 Adet yumurta
  5. 1 Paket yaş maya
  6. 3 yemek kaşığı şeker
  7. Ilık su
  8. Un
  9. Tuz
  10. 4-5 Adet patates
  11. 1 Kuru soğan
  12. Maydanoz,dereotu
  13. Karabiber,pulbiber
  14. 1 Tatlı kaşığı salça

HAZIRLANIŞI:

Ilık sütün içine mayayı ve şekeri koyun,kabarmasını bekleyin.Geniş bir karıştırma kabının içine,yumurtaları (birinin sarısını ayırın) kırın,yoğurdu,yağı ekleyip karıştırın.Kabaran mayayı,bu karışımın içine ekleyin.Un ve tuz ekleyerek,kulak memesinden daha yumuşak kıvamında bir hamur yoğurun.Eğer hamuru yumuşatmak isterseniz ılık su kullanabilirsiniz. Ilık bir ortamda hamurun 2 katı kadar kabarmasını bekleyin.

EKLEME:Sıvı malzemelerin içine un eklerken,hamuru çoğaltmak düşüncesiyle unu fazla ekleyip,ılık su kullanarak hamuru kulak memesinden daha yumuşak kıvamına getirebilirsiniz.Ben çoğunlukla böyle yapıyorum.

(Ben hamuru yoğurduktan sonra,kabın üzerine bir poşet geçirip,havluya sarıyorum ve kalorifer üzerinde mayalanmasını bekliyorum.Ama o gün kaloriferler yanmıyordu,içi sıcak su dolu büyük bir kabın içine,hamur kabını oturtup sardım.)

İÇ MALZEMESİNİN HAZIRLANIŞI:

Piyazlık doğradığınız soğanları, sıvı yağla kavurup,salçayı ekleyin.Birkaç dakika sonra haşlayıp çatalla ezdiğiniz patatesleri,karabiberi, pulbiberi ve tuzu ekleyin.İncecik kıyılmış maydanoz ve dereotunu da koyun.

Ceviz büyüklüğündeki hamurunuzun içine,patatesli karışımdan koyup,şekil verin.Bu aşamada hamurun elinize yapışmaması için,ellerinizı yağlayabilirsiniz.Üzerlerini yumurtalayın,susam ekerek önceden ısıtılmış 200C fırında üstü kızarana kadar pişirin.

NOT:Fırından çıkan tepsinin üzerini 10 dakika mutfak beziyle kapatırsanız poğaçalarınız yumuşacık olacaktır.

Afiyet şeker olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.