5 Mart 2010 Cuma

kırmızı biber çorbası....


çorbanın tarifini inci den aldım......

malzemeler
- 6 adet kırmızı biber (közlenmiş - kabukları soyulmuş)
- 4 diş sarımsak
- 1 yemek kaşığı biber salçası
- 2 yemek kaşığı un
- 1 yemek kaşığı tereyağı
- 1 su bardağı krema
- tuz - karabiber
- 8 su bardağı su
- 1 avuç bebek karides
- maydanoz
- kırmızı toz biber
hazırlanması
- biberleri közledim - kabuklarını soydum - ince dilimledim
- orta boy bir tencerede tereyağını erittim
- sarımsakları ve biberleri ilave ettim biraz kavurdum
- biber salçasını ilave ettim(1 tatlı kaşığı acı - 1 tatlı kaşığı tatlı kullandım)kavurmaya devam ettim
- 2 yemek kaşığı un ilave ettim kavurmaya devam ettim
- 8 su bardağı su ilave ettim 15 dakika pişirdim
- blender den geçirdim
- tuz - karabiber ilave ettim
- kremayı ilave ettim biraz kaynattım
- karidesleri bir tavada az tereyağında soteledim
- üzerine ince doğranmış maydonoz serpiştirdim ocaktan aldım
- toz kırmızı biber serptim
- servis yaparken kaselere önce çorbayı koydum
- sonra karidesleri üzerine paylaştırdım

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.