4 Mart 2010 Perşembe

KAVALA UN KURABİYESİ


Bu şahane kurabiyeleri ilk kez geçen baharda denemiştim,o zamandan beri arasıra yapıyorum harika bir lezzeti var,tarifini aslında daha önce blogcudayken yayınlamıştım.Ama bugün gelen misafirlerime yaptığım bu kurabiyeyi o kadar beğendiler ki,tarif istediler ben de arşivlerde dolaştırmayayım dedim,yeniden yayınlıyorum,hem de belki tarifi görmeyen arkadaşlar vardır.Geçen bahar bir grup arkadaşla Edirneye gitmiştik,o sırada bir arkadaşım arayarak bana Edirne de çok meşhur olan bu kurabiyelrden getirmemi rica etti.Ben de arkadaşın tarif ettigi dükkanı buldum,tam kurabiyelerden alacaktım ki,gruptan küçük bir çocugun kayboldugunu duyduk,ben de kurabiyeyi unutup çocugu aramaya başladım,çocugu bulduk bulmasına ama arkadaşımın siparişini almayı unuttugumu farkedince çok üzüldüm ve nette tarifi araştırıp buldum,işte bu olay benim için de şahane bir kurabiye tarifine ulaşmama sebeb oldu,o nedenle şu anda gülümseyerek hatırlıyorum.
MALZEMELER
250 gr tereyağ ya da margarin
1 avuc badem -iri parçalara bölünmüş-
1 bardak kadar pudraşekeri
1-2 paket kabartma tozu
500 gr kadar un
YAPILIŞ
Yağdan 2-3 kaşık kadar ayırın ve bunu bir tavada bademlerle birlikte kavurun-fındıkta kullanabilirsiniz ama esası bademli oluyor-Bademleri biraz kavurduktan sonra üzerine 3-4 kaşık un ilave edin,birlikten 6-7 dk.kadar daha kavurun.
Diğer tarafta kalan yağı pudra şekerle biraz birbirine yedirin,kabartma tozu,un ve kavurdugunuz unlu bademli karışımı ekleyin.Unu azar azar ekleyin.Kurabiye hamuru kıvamına gelince un eklemeyi bırakın.Kagıt yayılmış tepsiye yarım ay şekli verdiginiz kurabiyelerinizi dizin.180 derecede yaklaşık 15-20 dk.beyaz kalacak şekilde pişirin.
AFİYET OLSUN.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.