5 Mart 2010 Cuma

KAHVALTI

Burcu'cuğum beni kahvaltı için sobelemiş,işte cevaplarım.

Normal bir günde ve hafta sonunda nasıl kahvaltı yapıyorsun?
Şu anda çalışmadığım için normal günde ve hafta sonunda yaptığım kahvaltılarda pek bir fark yok.
Nasıl kahvaltı yapıyorsun?
Ben uyanıp elimi yüzümü yıkadıktan sonra hemen çayı koyanlardanım.Öncelikle kahvaltımı yapmam lazım.
Ne zaman kahvaltı yaparsınız?
Hiç belli bir saatim yok.Uyanınca hemen kahvaltı yapmam lazım.Çok erken saatlerde kahvaltı yapamam.Bir ara belediyede çalıştığım dönemlerde saat 5:45 gibi kalkıyordum ve doğal olarak hiç birşey yemek istemiyordum.
Belirli aile gelenekleriyle veya inanışlarıyla büyüdün mü? Bunlar neler ?
Bizim evde kahvaltı mutlaka yapılır.Geçiştirilmez,ayakta birşeyler atıştırılmaz.Zeytin peynir ve bal önemlidir.
Beslenme çantanı düşündüğünde neler hatırlıyorsun?
Açıkçası pek birşey hatırlayamıyorum.Benim beslenme çantam kalın plastikten ön kısmı parmaklıklıydı içine ne koyardık hiç hatırlayamıyorum.Yemekle falan hiç ilgim yoktu çünkü.
Senin için lüks bir kahvaltı nedir?
Benim için lüks bir kahvaltı ablalarımla ve ablalarımdan daha kafa dengi olan yeğenlerimle bağrış çığrış yaptığımız kahvaltıdır.O kadar çok güleriz ki,kim yanlışlıkla ayağa kalksa,nasıl oluyorsa tam o anda herkesin bardağındaki çaylar bitiverir:)) Daha yarım bardak çayı olanlar bile hemen bitirirler.Sırf ayaktaki koysun çayları diye.Ama bunun yanında da bir çırpıda toplanır o savaş alanına çevirdiğimiz kahvaltı masası.Eeee bir evde dört kız çocuk, dört kız torun olursa (3 ay önce 5. torun erkek oldu,hepimiz çok şaşırdık)bize iş mi dayanır?
Nasıl, nerde ve ne zaman kahvaltı etmek istersin?
Nikah günümün sabahını tekrar yaşamak isterdim.Yani baba evinde yaptığım son kahvaltı...Ben ne seviyorsam vardı masada ama boğazımdan geçmemişti hiç biri.
Hayatında hatırladığın özel kahvaltı var mı? Onu özel kılan nedir?
Evet,Nikah işlemleri için eşim sabahın erken saatlerinde benim yaşadığım şehre gelmişti.Taktir edersiniz ki çok heyecanlıydım.Yalancı su böreği falan yapmıştım.Son zamanlarda hatırladığım en özel kahvaltı budur.
Kahvaltı masanda eksik olmamasını istediğin şey nedir?
Mis gibi demlenmiş çay tabiki.
Kahvaltı konusunda söylemek istediğin başka birşey var mı?
Kahvaltı en önemli öğün olduğu için sağlıklı şeyler yemeliyiz.Sucuk,salam,sosis yerine; peynir,zeytin,domates,salatalık,yumurta gibi yararlı yiyecekleri tercih etmeliyiz.(Ayy ne sıkıcı bir açıklama yaptım)
Kahvaltı için bize ne önerirsin?
Kahvaltı için yaptığım sarımsaklı ekmeklerin fotoğrafını ekleyeyim hemen.



Bu çok pratik ve eşimin çok sevdiği sarımsaklı ekmekler için,kaşar peyniri rendeleyip içine sarımsak,kekik ve zeytinyağı ekleyip 150C fırının ızgara kısmında kızarıncaya kadar tutuyorum.Ayrıca bu tariften kekik ve sarımsağı çıkarıp rende kaşarın üstüne dometes ve biber dilimeriyle de yapabiliriz o da nefis olur.Ballı ceviz de önerebileceğim kahvaltılıklardandır.Daha çok kahvaltılık tarifim var ama onların tariflerini sonra yazayım artık.
Burcu'cum hadi ekmekler soğumadan gel:))

Ben de eğer daha önce cevaplamadılarsa,Şükran'ı(http://evperisi.blogspot.com/)
ve Sinemcik'i(http://blogcu.com/sinemcik) sobeliyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.