4 Mart 2010 Perşembe

İSLİM KEBABI

Ben mutfağa pek yemek yapmak için girmem aslında bu iş annemindir.Ben salata ve tatlıları yaparım. Bu yemeği on gün kadar önce yapmıştım. Annem şehir dışında olunca iş başa düştü. Babam benden daha basit bi şeyler beklerken bu yemeği görünce kızım yemeğe misafir mi gelecek diye sordu:)) bu arada babamdan tam notu da aldım...
malzemeler :
  • 1,5 kilo ince uzun patlıcan
  • 3-4 tane çarliston biber
  • 2-3 tane domates
  • köfte için:
  • 500 gr. kıyma
  • 1 adet yumurta sarısı
  • 1 adet kuru soğan
  • 2-3 dilim bayat ekmek (yada galeta unu)
  • 2-3 diş sarmısak
  • tuz, karabiber
  • sos için:
  • 3 adet domates
  • 1 çay bardağı su
  • sıvı yağ
  • tuz

yapılışı: Patlıcanları boyuna dörde kestim. Bir kapta tuzlu suda beklettim. Köfte malzemelerini karıştırıp yoğurdum. Yoğurduğum köfte harcından cevizden biraz büyük parçalar koparıp yuvarladım. Yağlanmış fırın tepsisine dizip 200 derece fırında 10-15 dak pişirdim. Patlıcanları kızgın yağda önlü arkalı pembeleşinceye kadar kızarttım.Çukur bir kaseye 2 dilim patlıcanı artı şeklinde yerleştirdim. ortasına kızarttığım köfteden 1 tane koyup bohça gibi kapadım. Fırın tepsisine ters çevirdim. Üzerine bir dilim domates ve bir dilim biber koyup kürdan batırdım. 200 derecede pişirdim. Sos için domatesleri soyup rendeledim. Biraz sıvı yağ ile tavada kavurdum. Üzerine suyu ekleyip kaynattım. Tuzunu da ekleyip servis ederken tabaklara bölüştürdüm.

afiyet olsun..

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.