5 Mart 2010 Cuma

HELLİMLİ SALATA


Kıbrıstayken en sevdiğim iki lezzetten bir tanesi hellim peyniri diğeri de ceviz macunuydu. Ceviz macununu çılgın gibi yapmıştım. Ne oluyor öğrenince artık bir daha yaptım mı? Tabi ki hayır! Ama değer bir lezzet. Hellim peyniri yapmayı denemedim çünkü kokusu beni öldürüyor. Neyse ki Kıbrıslı komşular yapıp yapıp bolce bize veriyorlardı. Her hali başka güzel bir lezzet bu peynirin fırında makarnayla ayrı kahvaltıda ayrı kızarmışı ayrı. Ayrı işte. Tada varmak gerek. Baktım Romadan Türkiyeye uzanan sağlık devam ediyor ve hafiflemeye bir katkıda benden olsun dedim bir kase salata yapıverdim. Bu sunumu bir cafede görmüş ve çok sevmiştim. Tabi siz kaseyi yemeyin sadece sunun....


1 yufka
2 yaprak marul
1 parça reyhan
4 dilim hellim peyniri,
2 tane salatalık turşusu,
1 yemek kaşığı süt mısır,
1 yemek kaşığı Meksika fasülyesi,
1 tane taze kırmızı biber
1 dal taze biberiye
Geniş bir tencerenin içine biraz sıvıyağ koyup iyice ısındıktan sonra 1 yufka içine atılır ve hemen ortasına bir yemek tabağı koyulur kızartılır. Hellim peynirleri ikiye bölüp yanmaz tavada iki yüzünüde kızartın. Kızartığımız yufka salata kasesine tüm malzemeleri keyfe göre yerleştirilir. Üzerine sızma zeytinyağı dökülür. Sağlıkla yenir.
Afyiet Olsun....

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.