4 Mart 2010 Perşembe

GÜL KURABİYE


Bütün bir hafta İstanbul kazan biz kepçe dolaştıktan sonra nihayet yine klavyemin başına geçebildim..Son günlerde o kadar yoruldum ki,akşam olunca bilgisayarın başına gececek halim kalmıyordu,o yüzden kısa bir mola vermek zorunda kaldım ama dönüş olarak bu haftaya uygun bir kurabiye tarifi seçtim,umarım kendimi affetirebilirim..
Biz çocukken Mevlid kandili denilen bir gün olurdu,biz de o gün her zamanki gibi Televizyondan mevlid yayını dinler,dua ederdik..Bir kaç yıl önce bir de baktık bu etkinlik Kutlu Dogum adı altında 1 hafta olarak kutlanıyor,şimdilerde ise neredeyse 1 ay süren etkinlikler söz konusu..İnşaallah önümüzdeki yıllarda 1 yılın Kutlu Dogum yılı olarak kutlandığını da görürüz...
Bunlar benim Kandil kurabiyelerim..Çünkü ,bana göre,içlerinde gül lokumu olan, gül gibi kokan,bize Gül kokulu Peygamberimizi(sav) hatırlatan kurabiyeler bunlar..
Bu kurabiyeleri bir süre önce sevgili Özlem de görmüş ve içinde lokum olan bu kurabiyeleri hemen denemek istemiştim ama sonra bunları denemek için Mevlid kandilini beklemeye karar verdim,çok iyi oldu..Bu hafta yaptığım bu kurabiyeler yiyen herkes tarafından çok beğenildi...Ben de yeni ve çok güzel bir kurabiye tarifi eklemiş oldum arşivime...

MALZEMELER
125 gr margarin
1 adet yumurta
1 çay bardağısıvıyağ
3 su bardağı un
4-5 çorba kaşığı pudra şekeri
1 çorba kaşığı yoğurt
1 Kabartmatozu
1 paket vanilya
1,5 çorba kaşığı gülsuyu
içerisine koymak için bir miktar lokum -her lokumu ikiye bölün-
Üzeri için hindistan cevizi

Öncelikle margarin, pudraşekeri,yumurta, gülsuyu diğer malzemeleri karıştırarak kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapın, hamurun elinizi bırakması gerekiyor. daha sonra ceviz büklüğünde parça kopartın içli köfte gibi içerisini açın yarım lokumu içerisine koyun kapatın elinizde yuvarlayıp hindistan cevizine batırın tepsiye dizin.175 derecelik fırında 20 dakika kadar üzeri pembeleşene kadar pişirip soğuyunca servis yapın.

AFİYET OLSUN...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.