4 Mart 2010 Perşembe

FELAFEL


Bahar tüm neşesi ile geldi bile..Her taraf şahane çicekler,laleler ve erguvanlarla dolu.Her ne kadar benim için allerji mevsimi demek olsa da,İstanbul Bahar da bir başka güzel..Ama insanların krizdi,ekonomiydi derken sanki başlarını kaldırıp etrafa bakacak halleri kalmamış gibi.Herkes birbirine kötü davranmak için bahane arıyor sanki.Tüm bunlardan kurtulup güleryüzle etrafa bakabilmek çok zor olmasa gerek.Sonuçta bu hayatın da kainatın da sahibi biz değiliz ve değiştiremeyeceğimiz şeyler için yorulmak gereksiz.Onun yerine hayatımıza neşe katacak ufak tefek şeylere odaklanmalıyız belki de..Bu konuda değişik yemekler,orjinal tarifler benim için her zaman bir terapi yerine geçmiştir.Bugün bu yemeklerden birini sizinle paylaşmak istiyorum.Ortadogu mutfağının baştacı ve bizim döner ,lahmacun gibi tüm Amerika ve Avrupayı sarsmaya aday bir yiyecek.Hem lezzetli ,hem sağlıklı..Daha önce bu tarifi denemiş ve unutmuştum ama en son Rachael Ray'i felafelburger yaparken görünce hemen tekrar pişirmeye karar verdim.
MALZEMELER
1 subardağı nohut-önceden ıslatılmış,hafif haşlanmış-
1 adet soğan
1 demet maydanoz
3-4 diş sarımsak
kimyon,tuz,karabiber,kişniş,kırmızıbiber
2-3 kaşık un
1 yumurta-tamamen vejetaryen bir köfte hazırlamak isterseniz yumurta kullanmayabilirsiniz-
2 çaykaşığı karbonat veya kabartma tozu
Yapılış
Bütün malzemeleri mutfak robotunda çekerek püre haline getirin.Hamuru bir saat kadar dinlendirin.Hamurdan küçük parçalar kopararak yassı köfteler elde edin.Kızgın yağda altınsarısı olana kadar kızartıp kağıt havlu yayılmış tabağa çıkarın.Yeşil salata ve yoğurt dipsos ile süslediğniz servis tabağına alın.
Not:ben felafelin bol kızgın yağda kızartıldığını ve böylece yağ çekmediğini biliyorum ve bu şekilde pişirdim ama Rachael teflon tavada az yağ ile kızarttı.Seçim size ait..
AFİYET OLSUN...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.