5 Mart 2010 Cuma

ELMALI TART

Merhaba

Bir etkinliği de atlattık şimdiden sıradaki etkinliğin konusunu merak eder oldum. :)

Bu arada bende boş durmadım yaptım bir şeyler işte. Ne mi mmmmmmm mesela elmalı tart olsun mu? Olsun, olsun…
Elma veya meyve çocukluğumdan beri çok düşkünlüğüm yok. Aklıma gelmiyor meyve yemek. Dolapça çürütüp çöpe attığım çok oluyor. Ama o melun çikolata hiç çıkmıyor aklımdan ne hikmetse.

Kardeşim ve annemler ise tam tersine meyve düşkünü insanlardır. Çok severler. İstanbul da otururken annem pazara giderdi o dönene kadar duvarda oturur korku ile gelmesini beklerdim. Çünkü o korkunç e–5 yolunun karşısına geçip geri gelmesi gerekiyordu. Her hafta durum böyleydi. Pazara tek gitme sebebi ise tam bir yeme canavarı olan kardeşimdi.

Eve gelen meyveler hafta sonuna doğru biterdi. Amaaaaaaaaaaaaa birde hafta
ortasında biterse görün şenliği. Dolaptakilerin tüketilme sırasını söylüyorum. Önce meyveler özenle bitirilir. Sonra hiç bir şey kalmamışsa deniz, domatesleri meyve niyetiyle yemeye başlardı. Sonra yeşilbiberler… Bir keresinde hiç unutmam kuru soğan yemeye başlamıştı da Allahtan Pazar vakti geldi.

Özledim keratta kerattayı yaz gelse de tatile gelse özlem gidersek…

Neyse almışım yine elmaları, atmışım dolaba, unutmuşum. Gördüm ve aklıma yemek gelmedi, tuttum elmalı tart yaptım. :) Ama ben elmalı her şeye bayılıyoruuuuuuuuuuuum

Tarif tamamen bana aittir. Denerseniz, memnun kalırsınız umarım
Sevgiler.

MALZEMELER
· 1 Yumurta
· 3 Kaşık Yoğurt
· 1 Çay bardağı Sıvı Yağ
· ½ Paket Katı Yağ (ben tereyağı Kullandım)
· 1 Çay Bardağı Pudra Şekeri
· Vanilya
· Kabartma Tozu
· Aldığı Kadar Un
İç Malzemesi:
· 5 Adet Elma
· 3 Yemek Kaşığı Şeker
· 1 Su Bardağı Ceviz
· 3 Tatlı Kaşığı Tarçın
YAPILIŞI:
Tüm hamur malzemeleri karıştırılarak, kulak memesi kıvamında hamur yoğrulur. Benim tart kalıbı vardı ona göre açık kenarlarını merdane yardımı ile kestim şekli bozulmadı. İç malzemesi ise; elmalar rendelenir, içine şeker ve tarçın konarak suyunu çekene kadar pişmesi sağlanır ateşten almadan ceviz konur. Tart hamurunu üstüne biraz soğutulduktan sonra yayılır. Kenarlardan artan parçalar yine merdane yarımı ile açılır ve 2 cmlik şeritler halinde kesilerek üzerine kafes yapılır. Fırına verilir.
Ben piştikten sonra soğuttum ve geniş bir tabağa dikkatlice ters çevirdim sonra yine başka bir tabağa düzgünce koydum. AFİYET OLSUUUUUUUUN

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.