5 Mart 2010 Cuma

ELMALI PAY



Yıllarca bıkmadan usanmadan Belgin Ablamın tarifiyle elmalı tart yaparız evimizde.Elmayla tarçının uyumu,fırından gelen koku,daha tadına bile bakmadan mutlu etmeye yeter insanı.Tarifimizden öyle çok memnunuz ki başka elmalı tarif denememişiz bile.Ama dün sabah tv8 de ebru Şallı'nın yemek programında yapılan elmalı tart,bende hemen deneme isteği uyandırdı.Programın sonuna yetiştiğim için un miktarını da kendim ayarladım.Sonuç bence mükemmel oldu.Şekli ise sanki tadından bile güzeldi.Bu yüzden biraz fazla fotoğraf çektim:)



MALZEMELER
  1. 2 yumurta (sarısından biraz ayırın)
  2. 1 su bardağı pudra şekeri(toz şeker kullandım)
  3. 125 gr.yumuşak margarin veya tereyağı
  4. 3 çorba kaşığı soğuk su
  5. 1 paket vanilya
  6. 1 paket kabartma tozu
  7. 2,5-3 su bardağı un
  8. 3-4 tane elma
  9. 1/2 su bardağı pudra şekeri
  10. tarçın
  11. 2 çorba kaşığı bal

HAZIRLANIŞI

Yumurta ve şekeri çırpın.Yağı,suyu ekleyip bir süre daha karıştırın.Un,vanilya ve kabartma tozunu da ekleyin,hazırladığınız hamurdan mandalina büyüklüğünde bir parça koparıp üzerinin güllerini yapmak için ayırın.Yağlanmış fırın kalıba hamuru yerleştirdikten sonra üzerine hazırladığınız elma dilimlerini aralıksız olacak şekilde dizin.(ben aralara biraz kuru üzüm yerleştirin) Tarçın ve pudra şekerini karıştırıp elmaların üzerine serpiştirin.Ayırdığınız hamur parçasına biraz un ekleyip daha sert bir hale getirin.Hamurdan küçük parçalar koparıp avucunuzun içinde önce silindir şeklinde sonra da salyangoz şeklinde kıvırarak gül şekli verin.Güllerinizin ortasına dilerseniz benim gibi kuru üzüm batırabilirsiniz.Güllerinizi elmaların üzerine yerleştirdikten sonra ayırdığınız yumurta sarısını güllere sürün.Elmalı payınızı 175C fırında pişirin.Fırından çıkan payın üzerine, özellikle güllere iki kaşık(dilerseniz daha çok)balı sürün.

Benim güllerim pişerken biraz yayıldı.Kalıp gibi durması için ayırdığım hamuru kurabiye hamuru gibi sert yapmalıymışım.

Afiyet,şeker,bal olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.