5 Mart 2010 Cuma

domates çorbası....



yatılı lise zamanlarımdan kalma
domates çorbası severim
ölçü dört kişiye yetiyor
ve
domates çorbasının en güzel hali diyebilirim.....
malzemeler
- 2 kg olgun domates
- 2 adet büyük kırmızı biber
- 1 adet orta büyüklükte kırmızı soğan
- 6 diş sarımsak(kabuklu)
- taze kekik
- taze fesleğen
- sızma zeytinyağı
- tuz - karabiber
- tavuksuyu
- süzme yoğurt
hazırlanması
- domatesleri yıkadım
- biberlerin çekirdeklerini temizledim uzunlamasını dört parçaya böldüm
- kabuklu diş sarımsaklar - kabuklu soğan - domatesler - doğranmış biberleri bir fırın tepsisine koydum
- üstlerine tuz - karabiber - zeytinyağı gezdirdim
- ellerimle harmanladım (iyice karışsınlar)
- aralarına taze kekik ve fesleğenleri gömdüm
- önceden 200 derece önceden ısıtılmış fırında yaklaşık bir saat pişirdim
(domateslerin kabukları yer yer kararıncaya kadar)
- fırından çıkardım - bıraktım biraz soğudular
- soğan ve sarımsakların kabuklarını soydum
- domateslerin kabuklarını soydum
- taze otların saplarını çöplerini temizledim
- tüm malzemeyi çok az el blenderinden geçirdim(çorbaları biraz taneli seviyorum)
- blenderden geçirdim malzemeyi ocağın üstüne koydum ve kıvamını ayarlamak için tavuk suyu ilave ettim bir taşım kaynattım
- tuzunu karabiberini kontrol ettim
- az süzme yoğurdu hafif çırptım
- süzme yoğurt koyarak servis ettim

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.