5 Mart 2010 Cuma

Diş Buğdayı Pastası

Bu pastayı kardeşim Tülay'ın kızı Zeynep'in diş buğdayı partisi için hazırlamıştım. Şeker hamuru ile ilk pastamın tarifide arşivimde olması için geçte olsa yazmak istedim.
malzemeler:
  • Pandispanya için:
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı un
  • 1 yemek kaşığı nisaşta
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • yarım çay bardağı kaynar su
  • 1 paket k.tozu
  • 1 paket vanilya

yapılışı: Yumurtaların sarısı ile beyazı ayırın. Beyazları kar haline gelene kadar çırpın. Çırptığınız kabı ters çevirdiğinizde düşmüyorsa olmuş demektir;) Diğer kapta sarıları ile şekeri ve kaynar suyu çırpıyoruz. Daha sonra unu, kakaoyu,nişatayı, k.tozu ve vanilyayı ekleyerek çırpın. En son diğer kapta çırptığımız yumurta beyazlarını ekliyin ve dikkatlice karıştırın. Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dökün. 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 15- 20 dakikada pişirin. Çıkartıp soğumaya bırakıyoruz. Tercihen 1 gece dinlendirin.

ara kreması için:

  • 250 gr süt
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1/2 çay bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı buğday nişastası
  • 3 yumurta sarısı
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • 1 çay kaşığı vanilya

yapılışı: Bütün malzemeyi soğukken tencereye koyalım ve devamlı karıştırarak (puding gibi) pişirelim. Arzu ederseniz piştikten hemen sonra içerisine kıvam vermesi için çok az margarin ilave edip karıştırabilirsiniz. Ilınınca kullanıma hazırdır.

ganaj için:

  • 400 gr. bitter çikolata
  • 400 gr. krema

yapılışı: Küçük bir tencereye kremayı boşaltın. Kaynama noktasına gelince altını kapatın. Bitter çikolatayı parça parça kopartıp içine atın. Tamamen eriyene dek karıştırın. Ilınınca buzdolabında 2-3 saat bekletin.

ara katları için:

  • tuzsuz antep fıstığı
  • damla çikolata
hazırlanışı: Yukarıdaki pandispanya ölçüleri ile ayrı ayrı üç tane pişirdim. Bir tanesi servis edeceğimiz pasta altlığına alın. (pasta altlığını ben nalburda ısı yalıtımı için kullanılan köpüklerden pandispanyamın büyüklüğünde bir daha büyüklüğünde kestirdim. üzerini parlak defter kabı ile kapladım:) pandispanyayı şekerli sütle yada meyve suyu ile ıslattın. Bu işlemide yumurta fırçası ile yapıyorum ki her yeri eşit şekilde ıslansın. Yukarıdaki krema ölçülerinin 3 katını ile hazırladım. Kremanın yarısını dökün ve kaşığın tersi ile düzeltin. Antepfıstığı ve damla çikolata ile serpin. İkinci pandispanyayı koyun. Sütle ıslatın. Kalan kremayı dökün, düzeltin. Fıstık ve damla çikolata serpin. Üçüncü pandispanya koyup, hazırladığınız ganaj ile kaplayın. Bir gece buzdolabında bekletin. Üzerini şeker hamuru ile süsleyin.

afiyet olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.