5 Mart 2010 Cuma

un kurabiyesi......

aile büyüklerini ziyarete giderken
birşeyler pişirip götürmeyi seviyorum
bildik tatlar
mesela
kocaman çikolatalı bir kek
mesela
un kurabiyesi
çocukken alanya da bir imalathane vardı
pastane falan değil
sadece
hafif tereyağı kokan un kurabiyeleri satılırdı
bu tat bana o kurabiyeleri hatırlatıyor
yaklaşık 50 adet oluyor
piştikten sonra fırından çıkarın ve soğuyana kadar dokunmayın
malzemeler
- 125 gr tereyağı
- 110 gr pudra şekeri (elenmiş)
- 135 gr un (elenmiş)
hazırlanması
- tereyağını erittim dibine çöken beyaz çökeltiye dokunmadan üstteki sarı renkli sıvıyı ayırdım
- sarı sıvıyı bir kaba koydum tekrar dondu
- donduktan sonra bembeyaz oluncaya kadar çırptım
- elenmiş pudra şekerini ekledim iyice çırptım
- elenmiş unuda ekleyip karıştırdım - biraraya toplanıyor
- az un serptiğim tezgahta yuvarladım(oklava kalınlığında)
- verev kestim
- pişirme kağıdı serilmiş fırın tepsisine dizdim
- 180 derece önceden ısıtılmış fırında 4-5 dakika pişirdim(sararmayacak)
- soğuyunca üstlerine pudra şekeri serptim

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.