4 Mart 2010 Perşembe

fırında sakızlı sütlaç......


sütlaç brule gibi....
sütlacın sadece üst kısmındaki şekerin karamelize olması gerekiyor
ısınmayacak
fırın kabına bol bol buz doldurdum
aynı işi pürmüzlede yapabilirsiniz
malzemeler
- 1 kg süt
- 2 yemek kaşığı silme pirinç
- 2 büyük parça sakız
- 150 gr toz şeker
- 40 gr buğday nişastası
- 10 gr tereyağı
- toz şeker
hazırlanması
- pirinçleri yumuşayıncaya kadar pişirdim(iyice pişecek ama dağılmayacak)
- sütten bir miktar aldım nişastayı erittim
- kalan süte havanda dövdüğüm sakızı ilave ettim ocağa koydum
- sakız eriyene kadar karıştırdım
- süt kaynayınca pirinçleri ilave ettim tekrar kaynayıncaya kadar karıştırdım
- şekeri ilave ettim süt tekrar kaynayıncaya kadar karıştırdım
- tereyağını ilave ettim
- nişastalı sütü süzgeçten geçirdim ilave ettim
- karıştıra karıştıra kaynayıp kıvam alıncaya kadar pişirdim
- fırın kaplarına paylaştırdım
- soğumaya bıraktım
- iyice soğumuş sütlaçları fırın tepsisine yerleştirdim
- tepsiyi fırın kaplarının yarısına gelecek şekilde soğuk su ve buz ile doldurdum
- fırının sadece üst kısmını en yüksek derecede ısıttım
- sütlaçların üstüne toz şeker serptim
- içinde sütlaç kapları olan tepsiyi fırının en üst kısmına yerleştirdim
- şeker eriyip karamelize oluncaya kadar pişirdim
- kaymaklı dondurma ile servis ettim

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorum yazabilirsiniz.